THIS WORLD IS JUST ABOUT US AND TIME , THIS LOVE IS JUST ABOUT ME AND YOU - MIRA ANAS

oomaigadd ;) alhamdulillah .

assalamualaikum , harini dan hari seterusnya , mira nak guna aku , ehemm . aku , aku dan aku , act . sebab tengok blog orang lain kebanyakan nya pakai aku , then bila first guna aku itu lagi selesa . harap maaf ;p

apa ? poyo ? yeahh . and korang boleh nampak dengan jelas je pimples aku tu kenn , urghh . damn . bio oil please ? LOL . berbalik pada poyo tadi , aku sebenarnya , ehemm . wehh , gila tak poyo , aku nak kauorang tahu yang aku takut gila serupa orang gila nak jatuh gaung tahu ? sebab ? ambik result . sedangkan mama aku sendiri pun boleh kata aku tak duduk diam dah macam orang gila , haihh . nasib , nasib ,

nampak kenn baju tu ? act. tu baju mama aku , aku punya baju kurung semua warna harmoni and cheerful je , lalu aku tekad , setekad apa pun aku tak reti nak cakap , tapi aku tekad nak borrow baju mama aku yg tu jugak sebab warna dia colourless and poyo je , ehemm . sorry mama kakak kutuk baju mama .

bab tudung , berapa kali mama aku suruh jgn pakai tudung tu , tudung bawal ada bunga sulam entah zaman bila orang pakai pun aku tak tahu , , mama aku suruh pakai tudung batu-batu tapi aku tetap taknak . mulanya aku risau takut tak berkat nak ambil result bila tak dengar cakap mama aku , tapi persetankan . LOL;p pedulikan , biarlah aku jadi orang paling poyo , sebab . aku takut kalau aku pakai yang ceria-ceria then result aku teruk malu muka ni jugak .

bila malam , aku tak boleh tidur langsung , mintak ampun encik kentang . aku cakap aku nak tidur . aku betul-betul nak tidur , tapi mata aku tak boleh tidur. mata aku dah berair-air sebab mengantuk . mulut aku rasa nak tercabut bila menguap terlalu besar . tapi mata aku . ehemm . harap je kecik tapi nak lelap bapak ahh susah . poyo ahh punya mata . aku cakap dekat encik kentang yang aku tak tenang . encik kentang macam-macam cakap suruh aku bertenang . yess . memang tak tenang , mata aku belah kiri yang asyik bergerak-gerak . kata orang tua-tua , ada benda tak baik akan berlaku . entah apa-apa tah orang tua-tua ni . ehemm . aku sedapkan hati aku , aku baca ayat-ayat surah-surah yang aku hafal untuk tenangkan hati aku sampai aku terlelap .

bila pagi tadi , aku tak tahu pukul berapa aku tertidur , mama aku berapa kali ulang-alik masuk bilik aku kejut aku , tapi aku tak bangun-bangun . mintak ampun mama kakak menyusahkan mama . tepat pukul 9 aku bangun jugak . jangan tanya aku solat subuh ke tak , aku tahu tanggungjawab aku sebagai umat islam dan aku betul-betul menunaikannya . aku cakap betul bukan sekadar dalam mimpi . lepas siap pakai baju , aku minum air je , aku tak breakfast . makan langsung tak . mama aku marah suruh makan jugak tapi aku degil . sekali lagi ampun mama . terfikir lagi kang tak berkat nak amik result tapi aku tetap buat bodoh buat muka poyo .

aku tumpang kawan aku . sebab-sebab aku taknak pergi dengan parents aku . ehemm . sebab aku takut nanti diorang malu kalau result aku teruk .

sampai kat sekolah , ucapan cikgu yang bla,bla dan bla , langsung aku tak dengar . aku betul-betul tak boleh focus . geram aku dengan si syida yang tak berenti bercakap jadi aku terpaksa layan dia . ampun syida ampun . cikgu announce nama yang straight A sorang demi sorang . makin lama aku makin takut . dup dap dup dap . itu bukan bunyi kentut . itu contoh bunyi jantung aku yang tengah berdebar takut kononnya . first announce , nama syida yang pot pet dari tadi kononnya risau , dia tak tau apa yang aku rasa . amik kau . 9a lagi . apa nasib aku , haihhh . bla, bla dan bla . nama orang lain maksudnya . tiba-tiba . siti . . . aku dengar dengan penuh sabar kononnya . nurai . . yaAllah , comfirm-comfirm nama aku . sebab takda orang lain dah nama macam tu . tak perlu cikgu nak sebut siti nuraidatul amira binti mohamad anas panjang-panjang . macam tu pun aku dah tahu aku . alhamdulillah . tapi aku malu . malu lagi . malu nak naik pentas . aku teruskan jugak buat muka poyo sampai atas pentas pun aku tak tahu aku senyum kat camera serupa apa .

aku balik awal , katanya ada sesi bergambar untuk yang straight a tu . takda masa ahh aku , sambil buat muka poyo . dalam kereta , aku text mama aku . aku kata aku dapat 4a4b . mama aku call . aku lebih banyak diam dari bercakap . aku tak sanggup nak menipu sebenarnya , ampun mama . mama prank kakak cakap nak dapat adik baru haritu kan , harini kakak pulak prank mama . ehemm . dasar aku anak derhaka . entah sapa yang berani gagalkan plan aku pergi call parents aku cakap tahniah sebagainya . kurang hasam jawa . papa aku call aku balik . then cakap , nak kena tumbuk kakak ni . mama dah nangis tau . haihh . dalam hati aku , berani papa nak tumbuk lepas aku dah bertakut-takut ni . grrrr . mama kakak mintak ampun  prank mama sampai mama nangis sekejap .

ni bukti slip ni betul-betul aku yang punya ;p



ni lah hasilnya . hasil tungkus-lumus cikgu-cikgu aku mengajar aku . and berkat doa mama , papa , atuk , nenek , kawan-kawan , and kauorang-kauorang semua . terima kasih . bagi yang pernah menabur janji yang berbagai-bagai tuh , sediakan duit , nanti aku tuntut . sekian terima kasih ;) readers , kbye .